niky88
|
Učenje novih stvari, koje se vama čine tako jednostavne, za vašeg mališana mogu biti pravi izazov. Veliku ulogu u učenju svakako imaju roditelji. Važno je da djetetu kroz igru i zabavu približite nove sadržaje. Tako će ih dijete lakše prihvtiti i razumjeti. Prije nekoliko dana posjetio me moj mali komšija, petogodišnjak, koji mi je pokušao objasniti kada je njegov rođendan. Pri tome je koristio pogrešne vremenske odrednice i djelovao je prilično sigurno da je u pravu kada kaže da će njegov rođendan biti juče. Pokušala sam da mu objasnim da je juče već prošlo i da je njegov rođendan sutra. Nekoliko minuta me gledao zbunjeno a onda se namrštio, rekao mi da to nije tačno i otišao. Iz ovoga primjera možemo naučiti dvije stvari. Prvo, jednom petogodišnjaku pojam vremena je apstraktan jer ga ne može vidjeti niti osjetiti. Djeca ne mogu da shvate vrijeme i način njegovog mjerenja na časove, minute, sekunde. Drugo, ja sam koristila pogrešan pristup kada sam pokušala da mu objasnim šta je juče a šta sutra. Interesovanje da nauče gledati u sat kod djece se javlja javlja od pete do sedme godine. Psiholozi smatraju da djeca koju ovu vještinu savladaju ranije, imaju dara za matematiku. Prvi korak Zaboravite svaki pokušaj da dijete naučite koliko traje dan, koliko minuta ima jedan čas. Kao što smo rekli, djeci su ovi pojmovi nejasni. Ukoliko ste im pokušali objasniti da dan ima 24 h sigurno su vas zapitkivali zašto baš 24h a ne 16h i sl. Vremenom će dijete samo shvatiti pojam vremena i kako se ono računa. U ovom periodu to će mu samo odvući pažnju, može mu postati naporno i odvratiti ga od učenja. saticDrugi korak Za početak vaše dijete ne mora da zna koliko je sati. Važno je da mu približite pojam vremena. To će te najlakše učiniti kroz stvari koje su mu poznate. Pitajte ga šta je dugotrajno a šta kratkotrajno. Pokušajte mu to objasniti uz pomoć svakodnevnih aktivnosti. Pitajte ga da li kupanje traje dugo u odnosu na putovanje na more ili da li crtani traje kratko u odnosu na šetnju, koliko spavamo, koliko minuta nam treba da pojedemo čokoladu, i mnoga druga pitanja koja su mu bliska. Da bi dijete shvatilo šta je to prošlost a šta budućnost budućnost, povežite ove pojmove sa nekim događajem koji je drag vašem mališanu. Možete ga, na primjer, pitati kada smo bili na ljetovanju ili kada mama dolazi sa posla. Treći korakpapirni satici Ako vaše dijete pokaže interesovanje da nauči gledati na sat na vama je da osmislite kako da mu pomognete u tome. Najbolji način za to je igra. Neka igra bude zanimljiva i vezana za nešto što je djetetu važno. Djeca pamte vizuelno i to možete iskoristiti kao prednost u učenju. Napravite više papirnih satova i na njima podesite vrijeme u kojima se odvijaju aktivnosti koje su značajne vašem mališanu. Naravno, zamolite dijete da vam pomogne u tome. Npr. na jednom satu podesite vrijeme kada treba da doručkuje, na drugom, vrijeme kada mu počinje omiljeni crtani, na trećem, vrijeme kada dolazite sa posla i tako redom. Tokom dana ga pitajte i zamolite da vam pokaže, na improvizovanom satu, kada je ručak ili u koje vrijeme odlazi u vrtić. Iznenadićete se kako će uz nekoliko ponavljanja vaš mališa savladati gradivo. Još jedna način na koji dijete može naučiti gledati u sat je pričanje priče. Neka glavni junak bude sat. On može da prestavlja zelenu livadu na kome rastu brojevi. Mala kazaljka neka bude spora gusjenica a velika, veseli leptirić. Veseli leptirić razigrano leti u krug po zelenoj livadi. Za to vrijeme spora gusjenica stigne samo od jednog broja do drugog. Broj na koji je gusjenica stala označava koliko je sati ali tek onda kada leptirić sleti na mirisni maslačak, broj Kada djete pokaže interesovanje da nauči gledati na sat i kada mu nakon pomenutih vježbica približite pojam vremena, iznenadite ga i pravim, dječijim satom, koji može da nosi oko ruke, ili budilnikom kraj kreveta. Neka bude sa dezenom njegovog omiljenog crtanog junaka. Prilikom učenja, koristite samo analogni sat.
_____________________________
David 2008. Lena 2010.
|