ninolina -> šta mislite (11.10.2009 11:34:29)
|
[image]http://autoklub.jutarnji.hr/webresources/images/2009/10/05/aixam-570x250.jpg[/image] Snaga ograničena na 4 kW i brzina na 45 km/h omogućuju skupom francuskom dvosjedu registraciju i parkiranje u klasi mopeda, te mjesto za upravljačem i 16-godišnjacima Izgleda kao konkurent Smartu, od kojega je dulji šest centimetara, ali tako je samo dok se ne okrene ključ i plastičnu karoseriju ne protresu vibracije bučnog dvocilindarskog dizelaša, kojeg dobavlja japanska tvrtka Kubota. Dovoljno da se zaključi kako nije riječ o uobičajenom autu. Zbunjenost raste kada se u dokumentima pročita kako iz skromnog obujma od 400 ccm izlazi tek 5,4 KS i okretni moment od 14 Nm, a najviša je brzina ograničena na 45 km/h. Logično, neuvjerljive brojke stvaraju niz upitnika... No, unatoč izgledu mikro auta, Aixam treba promatrati kao moped na četiri kotača. Ograničena snaga na 4 kW i mala krajnja brzina omogućuju vožnju s vozačkom H kategorije u klasi mopeda i radnih strojeva (sprijeda nema reg. pločice, straga je mala), a posljedica je da za upravljač mogu sjesti mladci s tek navršenih 16 godina. Čak i oni kojima je policija iz nekog razloga oduzela vozačku B kategorije... Takva tržišna strategija je u zapadnoj Europi već afirmirala mališana iz Savoje. City je sada sreću došao potražiti i kod naših kupaca, ali avaj – već osnovna verzija stoji 9993 eura! U opremi Sport, s dvobojnom karoserijom, alu naplacima, senzorima parkiranja, daljinskim zaključavanjem i električnim prozorima, čak 11.775 eura. Hladan tuš za potencijalne mlade kupce... Ni štektavi zvuk dizelaša, koji nas je podsjetio na barku starog barbe, nije obećavao mnogo. No, s variomatskim mjenjačem, čiju ručicu treba samo potisnuti i gurnuti, otpustiti kočnicu i gas stisnuti do kraja, svega 350 kg težak mališan u početku malo lijeno, a potom solidno, ali uz dosta buke i nemiran rad motora, zadovoljavajuće uspijeva pratiti semaforski ritam prometa. Problemi nastaju na bržim prometnicama, kada smo i uz papučicu gasa do poda postali smetnja čak i autobusima javnog prijevoza. Pomalo napornu vožnju na dulje vrijeme, prouzročenu bukom, trešnjom i neizravnim upravljačem, ublažavaju velika i udobna sjedala. No, radosni trenuci slijede kada treba točiti gorivo i parkirati: potrošnja je svega tri litre eurodizela, a kako je Aixam zapravo moped za njega se parkirno mjesto ne plaća! Sve u svemu, zgodna dosjetka, ali samo da nije tako skupa... kaj mislite o tome , bi li ga kupili svom srednjoškolcu? Meni je baš fora samo koliko je to sigurno a i cjena je boli glava
|
|
|
|