cookie-img

Web stranica upotrebljava kolačiće

Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe.

Kako najbolje iskoristiti čitanje naglas za razvoj bebina mozga

Nisu sve knjige jednake. Osobito kad se radi o knjigama koje roditelji čitaju naglas djeci s namjerom da potaknu njihov razvoj.

Čitanje naglas za razvoj bebina mozga

Nisu sve knjige jednake. Osobito kad se radi o knjigama koje roditelji čitaju naglas djeci s namjerom da potaknu njihov razvoj. Studija Sveučilišta na Floridi objavljena 2017. godine, istaknula je važne elemente koje je dobro potražiti u knjigama za djecu.

 

Znanstvenici već dugo ističu važnost ranog čitanja naglas. Čitanje sasvim maloj djeci, bebama, povezano je s razvojem bogatijeg vokabulara, razumijevanja i kognitivnog razvoja u kasnijem djetinjstvu.

Svakodnevno čitanje naglas pomaže djeci upoznati se sa zvukovima, riječima i jezikom. Potiče njihovu znatiželju i pomaže probuditi njihovu maštu. Kasnije, knjige pomažu djeci razlučiti između stvarnog i zamišljenih svjetova, a pomažu im i razumjeti teška iskustva i osjećaje povezane s tim iskustvima.

 

Ali, nije važan samo čin čitanja. Zaključci studije, predstavljeni na Susretu akademskih pedijatrijskih društava 2017. godine, pokazali su da je važna i kvaliteta čitanja knjiga koja može potaknuti rani razvoj (pred)čitalačkih vještina. Kvaliteta čitanja knjiga uključuje dobnu prilagođenost odabranih knjiga, razgovaraju li roditelji s djetetom o knjizi i opisuju li ilustracije i emocije likova.

 

PROČITAJTE JOŠ: Ideje za razvojne igre za djecu do tri godine

 

Istraživanje provedeno u Laboratoriju za mozak, kogniciju i razvoj Sveučilišta na Floridi pokazalo je kako je pojedinačno imenovanje likova i predmeta osobito važno kod čitanja bebama. Takav način čitanja pomaže bebama da više nauče iz čitanja i uzrokuje više specijalizirane reakcije mozga. To je u suprotnosti s knjigama koje predmete i likove nazivaju općenitim imenima - bilo u priči ili na ilustracijama.

Istraživanje je provedeno nad roditeljima i djecom u dobi od 6 mjeseci. Nakon što su EEG-om izmjerene bazne reakcije i razina pažnje svakog pojedinog djeteta, djeca i roditelji podijeljeni su u tri grupe, u kojima su roditelji trebali djeci čitati jednu od tri vrste knjiga.

Jedna je grupa čitala knjigu sa šest pojedinačno imenovanih likova, druga je čitala istu priču, ali se priča na likove referirala općenitim nazivima, a treća grupa nije zahtijevala nikakvo posebno čitanje.

 

Nakon tri mjeseca, rezultati su pokazali da je jedino prva grupa djece imala koristi od čitanja i to u povećanju razine pažnje u odnosu na inicijalna mjerenja. Dodatno, aktivnost mozga beba iz prve grupe, pokazala je da su sposobne razlikovati različite likove, sugerirajući da su i sasvim male bebe sposobne koristiti nazive i oznake kako bi učila o svijetu i da je čitanje sjajan alat za poticanje učenja.

 

PROČITAJTE JOŠ: Ljubav potiče razvoj mozga

 

Jedna od autorica studije, dr. Lisa S. Scott kaže:

Kako bismo iskoristili prednosti zajedničkog čitanja knjiga u ranom djetinjstvu, svojoj djeci trebamo čitati prave knjige u pravo vrijeme.

Za bebe, biranje knjiga koje imenuju različite likove, može dovesti do kvalitetnijeg iskustva čitanja naglas i rezultirati dobrobitima u učenju i razvoju mozga, koje pronalazimo u našim studijama. Sva su djeca od najranije dobi jedinstvena pa bi roditelji trebali pokušati pronaći knjige koje zanimaju njihovo dijete.

 

Bez obzira na izbor knjiga koje im čitamo, čitanje naglas ostaje izrazito korisna aktivnost. Zajedničko čitanje, čitanje naglas potiče povezivanje, jača odnos između djeteta i roditelja, osiguravajući više zajednički provedenog vremena, njihovu komunikaciju pa čak i osiguravajući više vremena za fizičku interakciju poput maženja.

 

Preneseno s Harfa d.o.o.

Zadnji članci

article-img

Zadnje teme s foruma

message-img