cookie-img

Web stranica upotrebljava kolačiće

Ringeraja.hr koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe.

Digitalne igračke nisu dobre za djecu do 2 godine

clock-img

24.7.2020

Interaktivne digitalne igre i mobilne aplikacije namijenjene djeci do druge godine života vrsta su poklona koje bi roditelji odlučno trebali ukloniti s blagdanske shopping-liste, poručuju članovi Američke udruge pedijatara (AAP).

Digitalne igračke nisu dobre za djecu do 2 godine

Kada smjestite dijete ispred televizora, date mu u ruke tablet, pametni telefon s igricama ili digitalne igračke smanjujete ili gotovo u potpunosti sprečavate svaku mogućnost za njegov kreativni razvoj, stoji u kliničkom izvješću koji je objavio američki AAP. 



"Klasične edukativne igračke i knjige potiču verbalno bogatu interakciju te utječu na kvalitetno provedeno vrijeme s djetetom", ističe suautor izvješća dr. Alan Mendelsohn sa Sveučilišta New York i liječnika u njujorškome bolničkom centru Bellevue Hospital center. 



"To ne vrijedi za digitalne igračke koje ometaju takvu interakciju. Malo je dokaza ili nema nikakvih dokaza da dijete mlađe od dvije godine ima ikakvu korist od vremena provedenog pred ekranom tableta, pametnog telefona ili televizora", kaže dr. Mendelhson. 



Djeca mlađa od dvije godine ne bi uopće smjela provoditi vrijeme pred ekranom, bez obzira na to radi li se o televiziji ili digitalnim igrama i igračkama, upozorava AAP.

 

PROČITAJTE JOŠ: Ideje za razvojne igre za djecu do tri godine



"Roditelji nemaju loše namjere kada djeci daju digitalne igračke jer vjeruju da je to edukativno", kažu Mendelsohn i kolege u izvješću objavljenom u stručnome časopisu Pediatrics. 



Objasnili su da u ranoj dječjoj dobi, onoj do dvije godine života, svrha nije naučiti dijete slovima i brojkama, već potaknuti interakciju punu topline i potpore između roditelja, odnosno njegovatelja i djeteta. Pritom treba raditi na ranom razvoju socijalnih, emocionalnih i psiholoških djetetovih vještina, smatraju američki liječnici. 



Digitalne aplikacije i igračke mogu pridonijeti razvoju djeteta na optimalan način, no to se obično događa kada ih koriste zajedno s roditeljem ili njegovateljem. Ako se dijete igra samo nema nikakva jasnog pokazatelja da od toga ima razvojnu korist. 



Idealno bi bilo da se roditelji pri kupnji igračaka odluče za one koje djecu ne stimuliraju pretjerano, već za one koje potiču dječju maštu. 


Društvene, emocionalne i psihološke vještine kod sasvim male djece se razvijaju kada ona kroz igru rješavaju stvarne probleme, smatraju američki pedijatri te ističu da djeca do dvije godine života pred tv-om ili kompjutorom ne bi smjela provesti više od sat vremena dnevno. 



Kada je riječ o djeci do pet godina, ona bi kompjutore, video i digitalne igrice smjela koristiti samo ako su prikladne za njihov razvoj, a pritom bi uz njih trebala biti starija osoba, roditelj, staratelj, njegovatelj....



Liječnici imaju različita stajališta i savjete za roditelje djece s posebnim potrebama. A to je zbog toga što djeca s određenim intelektualnim ili fizičkim ograničenjima na određenoj razini mogu imati koristi od tehnologije jer im je uz njihovu upotrebu igra olakšana. 



Čak i kada je tehnologija potrebna da bi se pomoglo da dijete prevlada neke poteškoće, roditelji i njegovatelji moraju biti prisutni i igrati se zajedno s djetetom. Ni u kojem slučaju djecu ne bi trebalo ostaviti samu s digitalnim igračkama ili aplikacijama. 



"Psiholozi već dugo upozoravaju roditelje da nije dobro jednostavno posjesti malo dijete ispred televizije i ostaviti ga da samo 'bulji' u ekran. Savjetuju zajedničko gledanje emisije, komentiranje njezina sadržaja, kao i pojašnjavanje određenih sadržaja koji djetetu mogu biti nejasni", kaže Larry Rosen s kalifornijskog državnog Sveučilišta Dominguez Hills. 

 

PROČITAJTE JOŠ: Za ove igrice djeca imaju urođeni talenat!

 



"Ne želim kazati da su digitalne igračke u potpunosti nekorisne", kaže Rosen, koji  nije sudjelovao u istraživanju. "Baš suprotno, smatram ih odličnom dopunom koja će roditeljima pružiti mogućnost da djeci pruže uvid u neke druge vještine i informacije."



Podsjeća na staru poslovicu koja kaže da je djetetova najdraža igračka najčešće kutija u koju je igračka bila zapakirana. 



"Roditelji često smatraju da djetetu moraju nabaviti najnoviju digitalnu igračku koja će učiniti maksimalno za njegovu edukaciju, no to je nepotrebno", smatra Jennifer Emond s Medicinskog fakulteta Darmouth u Hanoveru.



"Igračke možete napraviti i od nekih odbačenih predmeta. Ne morate uvijek potrošiti puno novca na igračku da biste pridonijeli intelektualnom i fizičkom razvoju vlastita djeteta. Ponekad jednostavnije znači - bolje", smatra Emond.

Kada smjestite dijete ispred televizora, date mu u ruke tablet, pametni telefon s igricama ili digitalne igračke smanjujete ili gotovo u potpunosti sprečavate svaku mogućnost za njegov kreativni razvoj, stoji u kliničkom izvješću koji je objavio američki AAP. 

"Klasične edukativne igračke i knjige potiču verbalno bogatu interakciju te utječu na kvalitetno provedeno vrijeme s djetetom", ističe suautor izvješća dr. Alan Mendelsohn sa Sveučilišta New York i liječnika u njujorškome bolničkom centru Bellevue Hospital center. 

"To ne vrijedi za digitalne igračke koje ometaju takvu interakciju. Malo je dokaza ili nema nikakvih dokaza da dijete mlađe od dvije godine ima ikakvu korist od vremena provedenog pred ekranom tableta, pametnog telefona ili televizora", kaže dr. Mendelhson. 

Djeca mlađa od dvije godine ne bi uopće smjela provoditi vrijeme pred ekranom, bez obzira na to radi li se o televiziji ili digitalnim igrama i igračkama, upozorava AAP.

"Roditelji nemaju loše namjere kada djeci daju digitalne igračke jer vjeruju da je to edukativno", kažu Mendelsohn i kolege u izvješću objavljenom u stručnome časopisu Pediatrics. 

Objasnili su da u ranoj dječjoj dobi, onoj do dvije godine života, svrha nije naučiti dijete slovima i brojkama, već potaknuti interakciju punu topline i potpore između roditelja, odnosno njegovatelja i djeteta. Pritom treba raditi na ranom razvoju socijalnih, emocionalnih i psiholoških djetetovih vještina, smatraju američki liječnici. 

Digitalne aplikacije i igračke mogu pridonijeti razvoju djeteta na optimalan način, no to se obično događa kada ih koriste zajedno s roditeljem ili njegovateljem. Ako se dijete igra samo nema nikakva jasnog pokazatelja da od toga ima razvojnu korist. 

Idealno bi bilo da se roditelji pri kupnji igračaka odluče za one koje djecu ne stimuliraju pretjerano, već za one koje potiču dječju maštu. 
Društvene, emocionalne i psihološke vještine kod sasvim male djece se razvijaju kada ona kroz igru rješavaju stvarne probleme, smatraju američki pedijatri te ističu da djeca do dvije godine života pred tv-om ili kompjutorom ne bi smjela provesti više od sat vremena dnevno. 

Kada je riječ o djeci do pet godina, ona bi kompjutore, video i digitalne igrice smjela koristiti samo ako su prikladne za njihov razvoj, a pritom bi uz njih trebala biti starija osoba, roditelj, staratelj, njegovatelj....

Liječnici imaju različita stajališta i savjete za roditelje djece s posebnim potrebama. A to je zbog toga što djeca s određenim intelektualnim ili fizičkim ograničenjima na određenoj razini mogu imati koristi od tehnologije jer im je uz njihovu upotrebu igra olakšana. 

Čak i kada je tehnologija potrebna da bi se pomoglo da dijete prevlada neke poteškoće, roditelji i njegovatelji moraju biti prisutni i igrati se zajedno s djetetom. Ni u kojem slučaju djecu ne bi trebalo ostaviti samu s digitalnim igračkama ili aplikacijama. 

"Psiholozi već dugo upozoravaju roditelje da nije dobro jednostavno posjesti malo dijete ispred televizije i ostaviti ga da samo 'bulji' u ekran. Savjetuju zajedničko gledanje emisije, komentiranje njezina sadržaja, kao i pojašnjavanje određenih sadržaja koji djetetu mogu biti nejasni", kaže Larry Rosen s kalifornijskog državnog Sveučilišta Dominguez Hills. 

"Ne želim kazati da su digitalne igračke u potpunosti nekorisne", kaže Rosen, koji  nije sudjelovao u istraživanju. "Baš suprotno, smatram ih odličnom dopunom koja će roditeljima pružiti mogućnost da djeci pruže uvid u neke druge vještine i informacije."

Podsjeća na staru poslovicu koja kaže da je djetetova najdraža igračka najčešće kutija u koju je igračka bila zapakirana. 

"Roditelji često smatraju da djetetu moraju nabaviti najnoviju digitalnu igračku koja će učiniti maksimalno za njegovu edukaciju, no to je nepotrebno", smatra Jennifer Emond s Medicinskog fakulteta Darmouth u Hanoveru.

"Igračke možete napraviti i od nekih odbačenih predmeta. Ne morate uvijek potrošiti puno novca na igračku da biste pridonijeli intelektualnom i fizičkom razvoju vlastita djeteta. Ponekad jednostavnije znači - bolje", smatra Emond.Kada smjestite dijete ispred televizora, date mu u ruke tablet, pametni telefon s igricama ili digitalne igračke smanjujete ili gotovo u potpunosti sprečavate svaku mogućnost za njegov kreativni razvoj, stoji u kliničkom izvješću koji je objavio američki AAP. 

"Klasične edukativne igračke i knjige potiču verbalno bogatu interakciju te utječu na kvalitetno provedeno vrijeme s djetetom", ističe suautor izvješća dr. Alan Mendelsohn sa Sveučilišta New York i liječnika u njujorškome bolničkom centru Bellevue Hospital center. 

"To ne vrijedi za digitalne igračke koje ometaju takvu interakciju. Malo je dokaza ili nema nikakvih dokaza da dijete mlađe od dvije godine ima ikakvu korist od vremena provedenog pred ekranom tableta, pametnog telefona ili televizora", kaže dr. Mendelhson. 

Djeca mlađa od dvije godine ne bi uopće smjela provoditi vrijeme pred ekranom, bez obzira na to radi li se o televiziji ili digitalnim igrama i igračkama, upozorava AAP.

"Roditelji nemaju loše namjere kada djeci daju digitalne igračke jer vjeruju da je to edukativno", kažu Mendelsohn i kolege u izvješću objavljenom u stručnome časopisu Pediatrics. 

Objasnili su da u ranoj dječjoj dobi, onoj do dvije godine života, svrha nije naučiti dijete slovima i brojkama, već potaknuti interakciju punu topline i potpore između roditelja, odnosno njegovatelja i djeteta. Pritom treba raditi na ranom razvoju socijalnih, emocionalnih i psiholoških djetetovih vještina, smatraju američki liječnici. 

Digitalne aplikacije i igračke mogu pridonijeti razvoju djeteta na optimalan način, no to se obično događa kada ih koriste zajedno s roditeljem ili njegovateljem. Ako se dijete igra samo nema nikakva jasnog pokazatelja da od toga ima razvojnu korist. 

Idealno bi bilo da se roditelji pri kupnji igračaka odluče za one koje djecu ne stimuliraju pretjerano, već za one koje potiču dječju maštu. 
Društvene, emocionalne i psihološke vještine kod sasvim male djece se razvijaju kada ona kroz igru rješavaju stvarne probleme, smatraju američki pedijatri te ističu da djeca do dvije godine života pred tv-om ili kompjutorom ne bi smjela provesti više od sat vremena dnevno. 

Kada je riječ o djeci do pet godina, ona bi kompjutore, video i digitalne igrice smjela koristiti samo ako su prikladne za njihov razvoj, a pritom bi uz njih trebala biti starija osoba, roditelj, staratelj, njegovatelj....

Liječnici imaju različita stajališta i savjete za roditelje djece s posebnim potrebama. A to je zbog toga što djeca s određenim intelektualnim ili fizičkim ograničenjima na određenoj razini mogu imati koristi od tehnologije jer im je uz njihovu upotrebu igra olakšana. 

Čak i kada je tehnologija potrebna da bi se pomoglo da dijete prevlada neke poteškoće, roditelji i njegovatelji moraju biti prisutni i igrati se zajedno s djetetom. Ni u kojem slučaju djecu ne bi trebalo ostaviti samu s digitalnim igračkama ili aplikacijama. 

"Psiholozi već dugo upozoravaju roditelje da nije dobro jednostavno posjesti malo dijete ispred televizije i ostaviti ga da samo 'bulji' u ekran. Savjetuju zajedničko gledanje emisije, komentiranje njezina sadržaja, kao i pojašnjavanje određenih sadržaja koji djetetu mogu biti nejasni", kaže Larry Rosen s kalifornijskog državnog Sveučilišta Dominguez Hills. 

"Ne želim kazati da su digitalne igračke u potpunosti nekorisne", kaže Rosen, koji  nije sudjelovao u istraživanju. "Baš suprotno, smatram ih odličnom dopunom koja će roditeljima pružiti mogućnost da djeci pruže uvid u neke druge vještine i informacije."

Podsjeća na staru poslovicu koja kaže da je djetetova najdraža igračka najčešće kutija u koju je igračka bila zapakirana. 

"Roditelji često smatraju da djetetu moraju nabaviti najnoviju digitalnu igračku koja će učiniti maksimalno za njegovu edukaciju, no to je nepotrebno", smatra Jennifer Emond s Medicinskog fakulteta Darmouth u Hanoveru.

"Igračke možete napraviti i od nekih odbačenih predmeta. Ne morate uvijek potrošiti puno novca na igračku da biste pridonijeli intelektualnom i fizičkom razvoju vlastita djeteta. Ponekad jednostavnije znači - bolje", smatra Emond.

Zadnji članci

article-img

Zadnje teme s foruma

message-img